App: Mitt Telia

Idag lanseras appen ”Mitt Telia” där Telia ytterligare underlättar för mobilkunderna med smarta mobiler att styra och följa sina egna tjänster i mobilen. Appen som är gratis laddas ner från Android Market och Appstore och är ett led i att ytterligare förenkla kontakten mellan kunderna och Telia.

Via appen ”Mitt Telia” blir det lätt att följa sina egna mobila abonnemang och fakturor samt hantera de tjänster som man vill eller inte vill ha i sin smartphone m.m. Här kommer man också att kunna ladda kontantkort och ifall man behöver mer hjälp hitta till närmaste Teliabutik eller få kontakt med support via mobilen eller e-post.

Vi jobbar hela tiden på att öka servicen för våra kunder. Vanan att surfa med och hitta information via sin smartphone ökar för varje månad, säger Ulrika Steg, chef för Telias mobilitetstjänster. Med appen blir det möjligt att kunna använda sin smartphone precis som på webben med allt från Kom-igång-hjälp till tips om intressanta nyheter eller att följa oss på Facebook, Twitter eller bloggar. En nära dialog med våra kunder är viktig så att vi kan fortsätta utvecklingen av smarta mobila erbjudanden och tjänster, tillägger Ulrika Steg.

Appen ”Mitt Telia” gäller bara för kundernas abonnemang i mobilen. Den går att starta upp direkt efter att man laddat ner appen från Android Market/Appstore och via sms 4466 skickat ordet ”Telialösen”  och med det fått sin egen kod för inloggning. För mer information, kontakta gärna Telias presstjänst: 0771 77 58 30.

Har precis testat tjänsten i min Android och den funkar bra.